Aktivity školy
-
Po covidové přestávce uspořádala ZŠ Školní Mikulov v říjnu okresní kolo sportovní soutěže „Bušmen“.
Akce se zúčastnilo 8 smíšených čtyřčlenných družstev ze ZŠ Mikulova, Břeclavi a Hustopečí. V podzimním počasí všechna družstva absolvovala vytyčenou trať pod Svatým kopečkem. Cestou je čekala stanoviště, na kterých plnili sportovní
i vzdělanostní úkoly. Vyzkoušeli si střelbu ze vzduchovky, zvládli překážkovou dráhu po laně a stromech, prokázali znalosti ze zdravovědy a ochrany přírody. V závěru trasy je čekal slalom na koloběžce mezi kužely.Všechny disciplíny žáci splnili a právem si proto za své výkony zasloužili pochvalu.
Po velmi vyrovnaných výsledcích se ZŠ Školní Mikulov umístila na 3. místě.
Všichni soutěžící si sportovní dopoledne užili a těší se na další setkání v příštím roce.
Poděkovaní si zaslouží organizátor závodu Karel Malina a všichni pracovníci školy, kteří se na přípravě a průběhu Bušmena podíleli.Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.
-
1. září jsme slavnostně otevřeli relaxačně- terapeutickou místnost Snoezelen.
V prostředí Snoezelen dochází ke stimulaci všech smyslů, navození pocitu bezpečí a relaxaci.
Navštěvují jej nejen žáci s poruchou autistického spektra, ale i děti s mentálním postižením, s kombinovanými vadami, se smyslovým a tělesným postižením. Terapeutické uvolnění zde najdou i děti s poruchami chování zvláště při hyperaktivitě.
Ve Snoezelenu nám jde především o vytvoření atmosféry bezstarostného uvolnění, pomocí bazálních stimulací. Žáci zde nasávají zcela zvláštní zážitky. Například díky zrcadlům si více uvědomují sebe sama, ale často v nich pozorují i druhé. Velmi rádi pozorují barevný bublinkový válec nebo videoprodukci na zdi. Na některé toto prostředí působí velmi relaxačně a stává se, že děti se tak uvolní, že nakonec i usnou. Snažíme se respektovat pravidlo vlastní volby, volnosti a času, aby si každý mohl sám zvolit, respektive označit podněty, které pociťuje libě, na které se chce dále soustředit, či kterými se chce zabývat.
Specifické zařízení místnosti nám tedy napomáhá stimulovat smysly a rozvíjet vnímání dětí - žáků.
Vypracovali jsme časový harmonogram, který zajišťuje plynulé střídání jednotlivých tříd.
„Chceme, aby se naši žáci cítili ve škole dobře a zvládali výuku. Tohle je jedna z možností, jak jim k tomu pomoci.
Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.
-
„Všichni víme dozajista, kdo je to pan policista.“ Kdo je to pan policista a jaká je úloha policie se naši žáci dozvěděli v září, kdy ve škole proběhl Den s policií. Videa, obrázky, převleky a předměty pomohly žákům zpracovat zajímavé téma. Výsledkem byla pěkná prezentace prací žáků – říkanky, počítání, omalovánky, výtvarné práce. To vše je na nástěnce v přízemí naší školy.
Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.
-
Dne 3.10. žáci ze třídy I.B a žáci ze třídy II.B navštívili v Městské knihovně v Mikulově program Hrátky a pohádky pro nejmenší. V rámci této návštěvy děti shlédly tradiční japonské obrázkové divadlo Kamishibai a zazpívaly si písničky za doprovodu různých hudebních nástrojů. Poslední částí programu bylo malování vlastních obrázků, které děti mohly vložit do divadélka a ostatním spolužákům povyprávět, co nakreslily. Před odchodem z knihovny děti ještě zabrousily mezi knížky a seznámily se s prostředím knihovny jako takové. Dětem se program moc líbil a těšíme se na další návštěvu.
Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.
-
Hned v prvním školním měsíci jsme si do školy 2x pozvali odborníky ze spolku PRESAFE. Tento tým se dlouhodobě zabývá tématy bezpečnosti - požární prevence a ochrana, bezpečně na počítači a na internetu nebo prevencí rizikového chování, závislostí a šikany.
Naši žáci získávají tyto informace ve výuce, v hodinách přírodopisu, informatice, občanské výchově a dalších vzdělávacích oblastech. Je ale také vhodné, aby tyto informace získali i z jiných zdrojů, od osob s dlouholetými zkušenostmi. Snažili jsme se, aby témata prevence nebyla vnímána jako povinná součást výuky, ale byla podána formou hry. Samozřejmě největší úspěch měla Anička – hadrový maňásek, který nás besedou provázel.
Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.